Sprekers


Tom wilms

Net 50 geworden, getrouwd met Simone en sportfanaat (wielrennen). Veelvuldig op het voetbal- of hockeyveld te zien, vaak als teamleider en soms als toeschouwer bij één van zijn 3 kinderen. Momenteel een boek aan het schrijven over Rendement in Topsport. Econometrist van origine met een passie voor het begrijpen van mensen en de rol die merken in hun leven spelen. Zit altijd dynamisch en vol overgave ‘in de wedstrijd’, met een creatief analytische inslag. Maakt moeilijke dingen simpel en is altijd op zoek naar verbinding tussen theorie en praktijk. Brengt veel inspiratie om in co-creatie op zoek te gaan naar de kern en kracht van jouw organisatie, jouw afdeling, jouw merk of jezelf. Oh ja, en heeft zijn ervaring opgedaan bij ACNielsen, Sara Lee|Douwe Egberts, SABMiller Grolsch en KantarVermeer op het gebied van consultancy, strategie en marketing in al haar facetten.

ROBBERT KLEIN KOERKAMP

Robbert Klein Koerkamp is Senior Marktonderzoeker bij ZorgfocuZ, onderzoeksbureau van de Rijksuniversiteit Groningen dat alleen werkt voor zorgorganisaties. Met zijn bedrijfskundige achtergrond hielp Robbert de afgelopen 10 jaar talloze zorgorganisaties uit care en cure met marktonderzoeksvragen. Robbert voerde imago-onderzoeken, reputatie-onderzoeken, naamsbekendheidsonderzoeken uit voor zorgorganisaties om op basis van goed onderzoek goede adviezen te kunnen geven aan zorgorganisaties over hun positionering. 

Robbert schrijft artikelen voor Skipr.

PATRICK LEROU

Business Leader EMEA - Philips Healthcare Experience Solutions

Patrick is in een divers scale van bedrijven werkzaam geweest van retail tot groothandel tot industrie. De laatste 12jaar heeft hij verschillende posities bekleed binnen Philips met als rode draad: de mens. Met zijn enthousiasme heeft hij ondermeer de NPS-methode Benelux breed geimplementeerd, de social media strategie opgezet en is hij nu verantwoordelijk voor de Healthcare Experience Solutions in de regio EMEA. Zijn grootste doel: ziekenhuizen en zorginstellingen overtuigen van de juiste patient- en personeelsbeleving.  

COLETTE CODÉE

48 jaar, studie Bedrijfskunde aan Rijksuniversiteit Groningen, 1998-2005 werkzaam bij Fortis ASR als adjunct-directeur Marketing. Van 2006 tot heden bij St. Antonius Ziekenhuis, Manager Marketing & Communicatie.

Marit Bosman

Marit Bosman-Geevers, 42 jaar, studie bedrijfseconomie aan de UvA, van 2000 tot 2008 werkzaam bij ING als marketeer en manager Internetmarketing. Van 2009 tot heden bij St. Antonius Ziekenhuis, hoofd marketing & marktonderzoek en verantwoordelijk voor de digitale omgevingen (internet, intranet, patiëntportaal). Getrouwd met Freek, moeder van 2 dochters. Bevlogen door complexe projecten, ontwerp & design, interieur, fotografie, kunst, reizen, tennis en leuke dingen doen met fijne relaties.

RUDY MOENAERT

Rudy Moenaert (1961) is hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein als docent, onderzoeker en adviseur is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketingopleiding op TIAS. Maar bovenal is hij een gepassioneerd docent, die ook ondernemingen adviseert in hun marktplanning. Rudy Moenaert is coauteur van Marketing met Ballen (Adfo 2016) en publiceerde in de internationale toptijdschriften zoals o.m. Management Science en Journal of Product Innovation Management. Deze West-Vlaming houdt van de bourgondische genoegens van het leven, sport, reizen, Club Brugge en motorrijden.

Petra Kramer

Ik werk sinds 2005 voor Kantar Public (voorheen TNS NIPO) en door mijn nieuwsgierigheid naar menselijk gedrag en de wereld van de zorg blijft dit werk ontzettend leuk en interessant. Ik heb me binnen het marktonderzoek gespecialiseerd in zorg en farmacie en ben verantwoordelijk voor het healthcare team binnen Kantar Public. Binnen de zorg helpen wij diverse instellingen bij het maken van betere beslissingen rondom hun reputatie en positionering op basis van markt- en klantinzichten.

Winnie Nijhof

Winnie Nijhoff is healthcare strateeg bij Branddoctors Mixe. Zij heeft inmiddels bijna 10 jaar ervaring met merkpositionerings- vraagstukken in de zorg. Daarnaast heeft zij van het optimaliseren van klantbeleving in de zorg haar speerpunt gemaakt. Winnie denkt als ingenieur altijd in oplossingen en is continu op zoek naar nieuwe perspectieven.
Branddoctors Mixe helpt merken en organisaties hun strategische agenda te verbinden met behoeften en dilemma’s van de klant. Altijd vanuit de essentie: de mens.

Link naar interessante cases op onze website (merkpositionering in de zorg): https://www.branddoctors.com/actueel/portfolio/oim-interview/

Iris Wanders

Iris Wanders, projectmanager transitie unit bij het AMC Amsterdam. 

Iris Wanders is als projectmanager binnen het AMC betrokken bij verschillende nieuwe zorginitiatieven rondom transitie van ziekenhuis naar huis. Samen met zorgaanbieders in de eerste lijn proberen we nieuw zorgvormen te creëren die betere kwaliteit van zorg geven, lagere kosten maar vooral ook tegemoet komen aan de wensen van de klant. Iris zet daarbij haar specifieke expertise in op het gebied van zorgfinanciering en zorgmanagement. Maar zeker ook haar geloof in creëren aan de hand van klantwaarde.

Marike Oudshoorn

Marike Oudshoorn, strategisch adviseur marketing & communicatie bij het UMC Utrecht.

Mijn overtuiging: organisaties die doelstellingen realiseren vanuit één centrale en onderscheidende merkbelofte zijn succesvoller dan organisaties die dat niet doen. Een geïntegreerde communicatieaanpak maakt deze belofte op alle niveaus waar.

 Na de HEAO International Marketing gewerkt bij een communicatiebureau en daarna binnen de financiële dienstverlening. Veel ervaring met het bouwen van een merk:  wie ben je als merk, wat  maakt je bijzonder, wat beloof je en hoe maak je dat op alle niveaus waar?

Drie jaar geleden de switch gemaakt naar de zorg toen ik startte bij het UMC Utrecht. Sinds vorig jaar als strateeg op corporate niveau, waar ik in het kort verantwoordelijk ben voor het merkmanagement van het UMC Utrecht (de merken UMC Utrecht en Wilhelmina Kinderziekenhuis).

Marjolein Vuijk

Marjolein Vuik (Senior Marketing Professional) heeft ervaring op verschillende gebieden van marketing zoals (online) marketingcommunicatie, klantreizen, retentie en innovatie. Dit heeft zij o.a. opgedaan bij energieleverancier Essent. Sinds april 2016 werkt Marjolein als marketeer in de zorg bij Pameijer in Rotterdam.

LINKEDIN

 

NEIL VAN DER VEER

Neil van der Veer (1976) is na zijn studie Communicatiewetenschap direct gestart met ondernemen. Hij is oprichter en directeur van onderzoeks- en adviesbureau Newcom Research & Consultancy in Enschede en Amsterdam. Newcom focust zich op zorg, onderwijs, mobiliteit en media. Neil heeft nevenfuncties als directeur van Explora-zorg en Onderzoekstool.nl en is lid van de Raad van Advies van C+plus Certificering en lid van de Partnerraad van de Nationale Denktank.

Zijn expertise ligt op het snijvlak van ondernemerschap, marketingstrategieën en onderzoek. Analytisch sterk, snel tot de kern komen en vooruitkijken zijn sterke eigenschappen van Neil. Vanuit zijn discipline assisteert hij tal van organisaties bij het maken van de juiste beslissingen. De afgelopen jaren werkte hij voor meer dan 40 zorgorganisaties en/of brancheorganisaties in de zorg. Daarnaast is hij actief betrokken bij diverse klanten zoals Universiteit Twente, Persgroep Nederland, Connexxion, GVB, Holland Casino en Markplaats.

Vader van 2 prachtige dochters, verloofd en bevlogen van sport, eenvoud in complexiteit en ondernemen

Koen Miltenburg

 

Beken kleur!
’s Heeren Loo biedt veel soorten zorg voor mensen met een verstandelijke en/of andere beperking, maar positioneren is keuzes maken! Door een scherp marktonderzoek zijn huidig imago en drijfveren in kaart gebracht.

De keuze voor een heldere positionering maakt keuzes voor cliënten straks makkelijker.

 

Nicole van der Eem

Marktonderzoeker bij het UMC Utrecht

Na mijn studies HEAO-CEL en Communicatiewetenschap ben ik als marketeer en marktonderzoeker aan de slag gegaan in de financiële dienstverlening. Daar heb ik mijn passie ontwikkeld voor customer insights. Ik ben er namelijk van overtuigd dat marketing begint en eindigt met kennis over de doelgroep en echt begrijpen wat hen drijft.

Na 18 jaar financiële dienstverlening mocht het roer wel eens om. Marketing in de zorg staat nog in de kinderschoenen en beschouw ik daarom als de ultieme uitdaging. Want wat is er nu mooier dan samen met patiënten de zorg in het UMC Utrecht verbeteren? Daar ga ik voor!